روغن موتور وایکو را بخرید تا برنده یک دستگاه خودروی لکسوس هیبریدی شوید

در موتورها مقداری قرار گرفتن روغن موتور وایکو در معرض محصولات احتراق داخلی وجود دارد و ذرات کک میکروسکوپی از دوده سیاه در روغن در حین کار جمع می شوند.

همچنین مالش قطعات فلزی موتور باعث ایجاد مقداری ذرات فلزی میکروسکوپی در اثر سایش سطوح می شود.

چنین ذرات می توانند در روغن به گردش درآیند و در برابر سطوح قطعه آسیاب شوند و باعث سایش شوند.

فیلتر روغن بسیاری از ذرات و لجن را از بین می برد اما در نهایت، در صورت استفاده طولانی مدت، ممکن است فیلتر روغن مسدود شود.

روغن موتور و به ویژه مواد افزودنی نیز دچار تخریب حرارتی و مکانیکی می شوند که باعث کاهش ویسکوزیته و قلیاییت ذخیره روغن می شود.

در ویسکوزیته کاهش یافته، روغن قادر به روانکاری موتور نیست، در نتیجه سایش و احتمال گرم شدن بیش از حد افزایش می یابد.

روغن

قلیائیت ذخیره توانایی روغن در مقاومت در برابر تشکیل اسیدها است اگر قلیائیت ذخیره به صفر برسد، آن اسیدها تشکیل شده و موتور را خورده می کنند.

برخی از سازندگان موتور مشخص می‌کنند که از کدام درجه ویسکوزیته روغن انجمن مهندسین خودرو باید استفاده شود، اما روغن موتور با ویسکوزیته متفاوت ممکن است بر اساس محیط عملیاتی عملکرد بهتری داشته باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان نیازمندی های متفاوتی دارند و برای روغن موتور که باید مورد استفاده قرار گیرند، نام هایی دارند.

این امر به دلیل الزام EPA است که همان درجه ویسکوزیته روغن مورد استفاده در تست MPG باید به مشتری توصیه شود.

این توصیه انحصاری منجر به حذف نمودارهای آموزنده ای شد که محدوده دمای آب و هوا را به همراه چندین درجه ویسکوزیته روغن مربوطه پیشنهاد می کردند.

به طور کلی، مگر اینکه توسط سازنده مشخص شده باشد، روغن های ضخیم تر لزوما بهتر از روغن های نازک تر نیستند.

روغن‌های سنگین بیشتر به قطعات بین دو سطح متحرک می‌چسبند و این باعث می‌شود روغن سریع‌تر از روغن سبک‌تر که جریان بهتری دارد، تجزیه شود و روغن تازه زودتر در جای خود قرار گیرد.

هوای سرد روی روغن های معمولی اثر غلیظ کننده دارد و این یکی از دلایلی است که روغن های نازک تر در مکان هایی با زمستان های سرد توصیه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.